تکنولوژیهای  فناوری اطلاعات
تکنولوژیهای  فناوری اطلاعات

تکنولوژیهای فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

برعکس کردن رنگ صفحه در ویندوز ۸


color_inversion_windows_8

  

اگر زیاد در رایانه تایپ می‌کنید یا کتاب الکترونیکی می‌خوانید، مدت زیادی به یک صفحه‌ی نورانی که اکثر قسمت‌های آن سفید است، خیره می‌شوید. اگر بتوانید بعد از مدتی که به صفحه نگاه می‌کنید، جای رنگ‌های سیاه و سفید در متن و پس‌زمینه را عوض کنید، تنوع بزرگی در صفحه به وجود می‌آید که به چشم شما استراحت می‌دهد.

انجام این کار در ویندوز مثل مک به سادگی فشار دادن چند دکمه روی صفحه کلید نیست ولی سخت هم نیست. در ویندوز از قابلیت ذره‌بین برای برعکس کردن رنگ‌های صفحه استفاده می‌کنیم. انجام این کار در ویندوز ۷ و ۸ خیلی تفاوت با هم ندارد و اگر انجام آن را در ویندوز ۸ یاد گرفتید قطعاً در ویندوز ۷ هم می‌توانید انجام دهید.

ابتدا در صفحه‌ی استارت (یا منوی استارت در ویندوز ۷) کلمه‌ی Magnifier را تایپ کنید. با شروع به تایپ آن، برنامه‌ی Magnifier را مشاهده خواهید کرد. Enter را بزنید یا بر روی آن کلیک کنید تا باز شود.

color_inversion_windows_8_1

در پنجره‌ی کوچک Magnifier مطمئن بشوید که گزینه‌ی Views بر روی Fullscreen قرار دارد و اگر بزرگنمایی آن بر روی ۱۰۰٪ نیست،‌ با علامت منفی آن را کم کنید تا به ۱۰۰٪ برسد.

بر روی علامت چرخ‌دنده کلیک کنید تا صفحه‌ی تنظیمات باز شود. در این صفحه گزینه‌ی Turn on color inversion را تیک بزنید تا رنگ صفحه برعکس شود. اگر تیک این گزینه را بردارید یا برنامه‌ی Magnifier را ببندید، رنگ صفحه به حالت طبیعی بر می‌گردد.

color_inversion_windows_8_2

اگر می‌خواهید برعکس کردن رنگ صفحه را با یک کلیک انجام دهید،‌ وقتی Magnifier باز است، بر روی آیکون آن در نوار وظیفه (پایین صفحه) راست کلیک کنید و گزینه‌ی Pin this program to taskbar را انتخاب کنید. حال در تنظیمات Magnifier رنگ صفحه را برعکس کنید، صفحه‌ی تنظیمات را با زدن گزینه‌ی Ok ببندید و برنامه‌ی Magnifier را Minimize (کمینه) کنید.

color_inversion_windows_8_3

حال هر موقع که بر روی آیکون Magnifier در نوار وظیفه کلیک کنید، رنگ صفحه برعکس می‌شود. با راست کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه‌ی Close Window رنگ صفحه به حالت طبیعی بر می‌گردد.

color_inversion_windows_8_4

البته برنامه‌هایی هم برای این کار وجود دارند که از حالت‌های مختلفی برای برعکس کردن رنگ صفحه پشتیبانی می‌کنند. مثلاً به وسیله‌ی نرم‌افزار رایگان NegativeScreen می‌توانید رنگ صفحه را به گونه‌ای برعکس کنید که فقط رنگ‌های سیاه و سفید برعکس شوند و دیگر رنگ‌ها تغییر نکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.