تکنولوژیهای  فناوری اطلاعات
تکنولوژیهای  فناوری اطلاعات

تکنولوژیهای فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

اگر می خواهید یک دوربین با کیفیت بخرید به این ۴ ویژگی دقت کنید!

سلام به شما دوستان و همراهان خوبم در مجله ی علمولوژی! مطلب امروز را به ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری دوربین های عکاسی اختصاص داده ایم! می دانیم که دوربین های عالی گوشی های گران قیمت امروزی دیگر نیاز شما را برای خرید یک دوربین برای تصویر برداری روزمره مرتفع کرده است اما هنوز هم افرادی هستند که خود دوربین را برای این کار انتخاب کرده اند و به دنبال دوربین های عالی هستند! اگر این گونه نبود کمپانی های تولید دوربین کارخود را ارتقا نمی دادند و موفقیت خود را روز به روز بهتر و بیشتر جشن نمی گرفتند! به هر حال  برای این که تصاویر زیبا بگیرید، لازم نیست یک عکاس خبره  یا صاحب دوربین چند هزار مگاپیکسلی باشید! گاهی رعایت یک نکته ظریف، نگاره تان را بی نظیر می کند. در این مقاله به توضیح برخی قوانین عکاسی می پردازیم که مطمئنا برایتان جالب خواهد بود

ویژگی های دوربین های عالی

  

ویژگی Auto Focus را فعال نگاه دارید

برخلاف نور، فوکوس یا تمرکز در نگاره، تاثیر بسیاری ندارد و بهتر است این امر را به عهده خود دوربین بگذارید تا این کار را سریع و دقیق برایتان انجام دهد. کاری که انجام می دهد، تغییر دادن فاصله متمرکز (یک نقطه تا بیش از ۴۵!) و چک کردن برای تنظیم بودن آن است که اگر باز هم شفافیت در آن وجود نداشته باشد، در سدد تنظیم آن بر می آید. حال می پرسید مگر چقدر سریع این کار را می کند؟ بسیاری از منابع آن را به به پلک زدن انسان تخمین می زنند!

سرعت حائل

سرعت حائل یا دریچه نگاره بردار، یکی از سه اصل مهم عکاسی است که علاوه بر سرعت فیلم و گشودگی دریچه، به میزان نوری که اجازه ورود به شات دارد نیز اثر می گزارد. حتما پیش خود فکر می کنید که سرعت تصویر برداری بیشتر باشد بهتر است؟ البته که نیست. بسیاری از عکاسان از سرعت ۰/۰۰۱ ثانیه ای می گویند که برای نگاره برداری از زمین های برفی در یک روز صاف استفاده می کنند. بله، اما اگر نیاز به تصاویر با دقت و کیفیت دارید، نباید از سرعت زیادی بهره ببرید. چرا که تصاویری سطحی مانند طلوع خورشید را می توان پوشش داد.اگر می خواهید از افکت های عکاسی استفاده کنید و نگاره هایی سایه دار، تار و یک دست داشته باشید، از این قابلیت استفاده کنید.

تکنولوژی حسگر MOS

اگر به یاد داشته باشید، یک زمان مگاپیکسل در دوربین های دیجیتال یک اصل مهم به حساب می آمد و همگان فکر می کردند مگاپیکسل بیشتر = کیفیت بهتر! که ربط خیلی زیادی ندارد و تنها موجب افزایش حجم می شود…اما از آن که بگذریم، اگر می خواهید یک عکس ۸×۱۰ اینچی بیندازید، ۶ مگاپیکسل کافی است، اما با ۳۶ مگاپیکسل، شما نگاره ای به دست می آورید که دسترسی به اصل کمی مشکل خواهد بود و تصویر حتما باید برش (کراپ) بخورد.

متعادل کننده درون ساختاری شده

ویژگی متعادل سازی نگاره ها (Image Stabilization) در هنگامی که به عکاسی از ورزش یا طبیعت وحش می پردازید بسیار اهمیت دارد. اما بحث در این باره که آیا در هر لنز این قابلیت باشد یا نه، همچنان پا برجاست.اگر به دوربین عکاسی اجازه استفاده از متعادل ساز را بدهیم یک مزیت بزرگ عایدمان خواهد شد؛ در این صورت می تواند با هر لنزی، حتی لنز های فیلم قدیمی نیز کار کند. اما ایراد کار نیز اینجاست که در این صورت درون یک منظره یابی DSLR قابل مشاهده نخواهد بود.

این چهار ویژگی از مهمترین آیتم های دوربین های عالی است که باید برای گرفتن یک عکس با کیفیت از آن ها بهره مند باشید! اگر این مقاله به شما کمک کرد تا خرید خوبی داشته باشید و نیاز به سایر مقالات آموزشی از این دست دارید حتما ایمیل خود را در خبر نامه ارسال کنید تا شما را بهتر و کارا تر برای خرید گجت ها راهنمایی کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شنبه 27 مهر 1392 ساعت 18:38 http://link.mohammaddesign.ir

سلام خوبی؟ وبت که خوبه امیدوارم خودتم خوب باشی.
می خوای با سایت من تبادل لینک کنی؟ کاملا اتوماتیک بدونه اینکه نیاز باشه منتظر باشی من لینکت کنم.فقط با مشخصاتی که گفته لینک می کنی و از طریق فرم ، لینک میشی.به همین راحتی.منتظرتم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.